Curt Johanssons blogg

Curt Johanssons blogg

LÄGET ÄR ALLVARLIGT I SVERIGE

Dagsaktuella händelserSkapad av Curt Johansson 30 aug, 2015 16:54:29

För några veckor sedan hade jag en stark gudsupplevelse på natten. Jag vet inte om jag sov eller var halvvaken. Plötsligt upplevde jag en oerhört stark nöd för Sverige. Det blev så verkligt för mig att Sverige är i fara. Plötsligt upplevde jag ett starkt rop inom mig: "GUD FÖRBARMA DIG ÖVER SVERIGE!" Det återkom gång på gång. Jag vaknade och steg upp ur sängen, och då upplevde jag hur Guds mäktiga kraft genomströmmade mig gång på gång. Därefter talade Gud till mig: "DET ÄR ENDAST GENOM MIN ANDE DET KAN SKE." Sak. 4:6 - Inte genom styrka, inte genom kraft, utan genom min Ande, säger Herren.

Jag upplevde sedan på något sätt situationen i svensk kristenhet. Tyvärr har mycket utav den kristna verksamheten blivit ytlig och inriktad på underhållning och mötesprogram, som inte berör eller förändrar den andliga situationen i landet. Det är endast den helige Andes smörjelse i sång, musik, tillbedjan och förkunnelse som har en påverkan på andevärlden och kan driva undan den invasionen av mörkrets makter, som har lägrat sig över vårt land. Vi kan inte leka kristendom längre, utan vi behöver söka Gud för en genuin andeutgjutelse och väckelse, som kommer över människor med överbevisning om synd, rättfärdighet och dom.

Jag är rädd för att många människor i vårt land inte inser den fara vi utsätter oss för genom att öppna för de sodomitiska andemakter, som får härja fritt på våra gator utan att blygas för sina perversa uppträdande. Inte heller tror jag att vi inser att det har varit en invasion av främmande och våldsbejakande religioner i vårt land. Jag talar inte om människor och individer utan om de mörkrets makter, som är pådrivande och verksamma genom olika ideologier och religioner. Gud älskar alla människor och vill att de skall räddas.

Vår kamp är inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världshärskare här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarna. (Ef. 6:12). Det finns bara en auktoritet i vårt land och vår värld som kan bekämpa dessa djävulska krafter, och det är den andefyllda församlingen. För att vi skall kunna få se en förändring i Sverige innan det är för försent, så behövs det en allmän mobilisering bland Guds folk i bön och även i bön och fasta. Vi kan inte vara passiva, likgiltiga och bekväma längre, utan Gud kallar oss till att ansluta oss till den stridande församlingen.

Tiden är kort och många kristna världen över upplever en bävan inför de blodsmånar, som har manifesterats sig i följd på de stora israeliska högtiderna. Den fjärde blodsmånen kommer att manifesterar sig nu den 28:de september på Israels lövhyddohögtid. Detta sker också när det israeliska jubelåret bryter in. Mycket märkligt! Vi läser i Joel 2-31 - Solen skall vändas i mörker och månen i blod, innan Herrens dag kommer, den stora och fruktansvärda. Vi är troligen närmare Jesu andra tillkommelse än vi anar.

Gud välsigne dig att vara vakande och bedjande.